Beszámoló - Tököl OB3?

 2010.06.16. 13:18

 


Vegyes érzelmekkel írom a beszámolót. Az autó szerencsére rendben volt, de a verseny egyáltalán nem :(

 

 

Kezdjük az elejéről. Az autó a versenyt megelőző héten készült el. Gyakorlatilag kb. éjjel-nappal dolgozott rajta a csapat (Gondos Tomi, Gyeskó Bandi, és Simon Csabi -ha tehetném egyszerre írnám mindenki nevét) . Az újjáépített motor és a hajtáslánc a helyén csücsült, már csak az üzemanyagrendszert kellett átalakítani, és a motorkábelezést véglegesíteni, plusz hűtő és egyéb apróságok.

Ezek után megkezdődött a bejáratási procedúra.

Napközben és esténként felváltva járattuk az autót, hogy bekerüljön a kívánt 1500km a friss motorba. Minden simán ment, egyetlen gond akadt, az egyik nagynyomású AC pumpa mondta fel a szolgálatot, de hamar cserélni tudtuk.

Pénteken, az edzésnapra még lábon vittük le az autót, de így is csak 1421km került bele az 1500 helyett :)

Az edzésnapon 11órától volt lehetőség pályára menni. Ahogy leellenőriztük a folyadékszinteket, azonnal beálltunk a sorba. Ezt egy végeláthatatlan várakozás követte, ugyanis az edzés nagyon lassan haladt.

Gyakorlatilag este 7óráig csak kétszer tudtam pályára lépni!!!

Ez azért volt kevés, mert az autót tavaly szeptember óta nem vezettem,  a bejáratás alatt pedig 100km\h volt a legnagyobb sebesség, amivel közlekedhettünk.

Az edzésnap nagyon fárasztó volt (35 fokban várakozni egész nap az autóban) másrészt, nem maradt idő az autó beállítására, ugyanis mint említettem, egész héten járattuk az autót, így nem  tudtuk elvinni futómű állitásra...

A pálya iszonyat gyorsra sikeredett. Nagyon nagy rágyorsítási szakaszt követően az első kanyarban 150km\h sebességgel érkeztünk, ami nekem 3. fokozat, 6000 fordulatszámot jelentett. Itt egy Feint Drift technikával indítottam meg az autót, és próbáltam minél inkább a külső íven maradni. Ha ez nem sikerült, akkor nem is tudtam kézifék (azaz belassulás) nélkül összerakni a nagy ívet. A pálya második fele kicsit lassabb volt, itt volt idő helyezgetni, hogy pontossá váljon a köröm.

Beérkezés: https://www.youtube.com/watch?v=wvZp7_dRm4Q

belső felvétel: https://www.youtube.com/radir335i#p/a/u/1/9S_BqYFWcBQ

 

A pár kör alatt a következőkre jutottunk:

-       a motor és a hajtáslánc tökéletes! :)

-       a hűtőrendszer tökéletes :)

-       bal első lengőkarom szilentje elhalálozott :(

-       bal hátsó lengőkarom görbe, ezért az a kerék negatív dőlésű, így lassú leszek :(

-       elöl iszonyat összetartásom van :(

-       az új szinter kuplung néha megcsúszik :(

 

Péntek estére jól elfáradtunk, összepakoltunk, és irány haza.

Szombaton du. fél4 re értünk ki Tökölre, hogy 5óráig legyen idő kicsit rendbe vágni a futóművet.

Ami még probléma volt, hogy a nagy kormányszögem miatt, a kerekek beleértek az első stabrúdba, ami a nagy szögben való haladást lehetetlenné tette.

Bandi állított egy kis összetartást előre, de mindezt ugye csak szemre. Egész jól sikerült, de csak 2 kört tudtunk tesztelni a kvalifikáció előtt.

Elkezdődött a PRO mezőny kvalifikációja. Én úgy 35. rajtszám révén, a végén várakoztam, közben szépen beesteledett . Mire rajtpozícióba kerültem, már elmúlt 22-óra, korom sötét volt.

Az autóban várakoztam, hogy a szervezők megoldják a világítási problémákat, ugyanis egyáltalán nem lehetett látni – néha csak foltokban -  a pálya nyomvonalát, és ez 150km\h beesési sebességnél elég fontos tényező lenne. Az autóban várakoztam több mint 2órát tűzálló overálban, sisakban, becsatolva, járó motorral, a korom sötétben... senkinek nem kívánom hogy érezze ezt a feszült várakozást, ami ilyenkor az emberben van. Tudom jól, hogy nemsoká 3. fokozatban 6000fordulatszámon, fogok a pályán száguldani 150km\h sebességgel, 6000 néző előtt, ezért koncentrálnom kell, közben hallom az infókat, hogy még 10 perc várakozás, még 20perc, mert nem jók a lámpák, stb stb... még szerencse hogy az autóban volt egy üveg ásványvíz, mert a rajtpozícióba senki nem jöhetett utánam.

Ezek után a szervezők megkérdezték hogy ilyen körülmények között vállaljuk a kvalifikációt vagy sem. Mivel versenyezni jöttem, a családom és a barátaim, a nézők és a csapatom munkája előtt tisztelegve szerettem volna megmutatni mit tudok, így hát természetesen VÁLLALTAM!

Ezek után még mindig várakoztunk, mert nem tudták eldönteni hogy engedélyezik vagy sem a kvalifikációt.

Próbaképp gurultunk lassan pár kört a pályán a versenyzőtársaimmal, de csak pislogtunk, ugyanis a megvilágítás olyannyira szegényes volt, hogy 60-al gurulva is csak foltokat láttunk a pályából!!!

Ismét várakoztunk (fél-1órát) mire megkaptuk a rajtengedélyt.

Én nem kockáztattam, ezért az egyes kanyarban inkább belső érintést választottam a külső helyett, mert a külsőt csak sejtettem merre van, és ha ott a sötétség miatt lecsúszok róla, felkenődök valahova az új autóval.. Ezért elvesztettem pár pontot, de a pálya többi szakaszán nagyon pontosan tudtam autózni, ezért 11. helyen végeztem.

Majd újabb várakozás követte a kvalit, így a box-ban volt lehetőségem egy kis energiát gyűjteni.

Ekkor egy nagy puffanást hallottunk; Csergő Józsi barátom lecsúszott az előbb említett egyes kanyar külső ívéről, és lesodródott a pályáról...eltalálta a pontozóbírói tornyot, és a Monster-es promo autót :(

baleset: https://www.youtube.com/watch?v=SFIfrT7ISSw

 

Szerencsére személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős.

Ekkor a szervezők hosszas várakozás után, jelezték, hogy a sportbírók nem vállalták a további lebonyolítást (jogosan) a veszélyre hivatkozva – a sötétben még a piros zászlót sem fogjuk látni ugye - úgy döntöttek, hogy lefújják a versenyt.

A nézők már ezt nem várták meg, szép lassan kiürült a lelátó :(

Mi pedig szépen lassan elkezdtünk összepakolni, ekkor már hajnal 3-at mutatott az óra.

Tehát az autó első bevetése sikerült is, meg nem is.

De örülök, hogy legalább ennyit is tudtunk tesztelni, és a sarkalatos pontok levizsgáztak.

A továbbiakban kivesszük a futóművet, és kicseréljük a szilenteket.

Majd átbeszélem a tuning mesterekkel, hogy mennyi időt vesz igénybe, a  „polcon figyelő 200Le” beépitése az autóba.

Ugyanis a bejáratást, és az első versenyt,  a gyári turbóval, injektorokkal, és motorvezérlővel végeztük. Ha minden jól megy, akkor a következőre, már a GT2871R turbóval, és a Greddy Ultimate programozható motorvezérlővel érkezem!!!

 

Ezúton mondok köszönetet a GTS Motorsport-tagjainak, és a támogatóimnak! Nélkülük nem készült volna el az autóm!!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://radirdrift.blog.hu/api/trackback/id/tr312086097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása