Rövidke beszámoló :)

 2010.04.22. 10:11

2010. első versenye: Tököl OB1 – Radír Beszámolója

 

Most így visszagondolva édesek az emlékek, de az elmúlt napokban voltak nehéz pillanatok!

 

Először is, a legkeményebb érvágás a versenyt megelőző hét elején történt, amikor is kiderült hogy mégsem tudok indulni a versenyen a Skyline-al… L   De a csapattársaim és egyben barátaim megnyugtattak, hogy jobb ez így, mert igaz hogy most egy nagyot kell nyelnem hogy nem indulok, de inkább ez, minthogy kockáztassuk a frissen elkészült, komoly alkatrészekből megépített motoromat. Ugyanis már csak a hengerfejet kellett volna rátenni, és belógatni a motort a helyére, no meg bejáratni.  De lássuk be, 4 napunk lett volna minderre…és a kapkodásnak nincs sok értelme. Egy pici hiba is súlyos százezrekbe kerülhet!

 

Megszületett a döntés, kölcsönautóval kell induljak, mert már remegtem a drift-ért, no meg a bajnokságban sem kéne lemaradni!

Gondos Tomi egyből felajánlotta a második autóját (illetve a 3.-at), ami egy e36 325i. Alapjában jó kis kocsi, de a PRO mezőnyben olyannyira elrohant a fejlődés, hogy konkrétan esélyem sem lenne…

Felhívtam pár emberkét, akikről tudtam hogy van második autója, amit bérbe vehetnék. Végül Szántó Niki régi e30-as BMW-jére esett a választás. El is mentünk érte a versenyt megelőző szerda este. Szerencsére az autó tökéletes állapotban van, így nem kellett semmit csinálni vele, csak egy első ülést varázsolni bele, ugyanis Nikié elég közelre volt beszerelve. Ezzel nem is volt gond, de mégis akadt probléma. Az autó 16-os kerekekre volt belőve, Niki azzal is megy évek óta De nekem pedig 17-es új gumijaim vannak itthon. Így elkezdtem keresni 17-es felniket, hogy ne kelljen új gumikat venni. Egy régi BMW-s ismerősömtől sikerült is szerezni 4db 17-es, 4x100 felnit. Csütörtökön délután derült ki, hogy az autón lévő pogácsák miatt, nem tudom feltenni. Nem maradt más, felnik vissza, Nikitől elkértem a 16-os felniket, és vásárolni kellett ugyanilyen új gumikat...(persze mindez iszonyat időigényes, és fárasztó folyamat volt)

Péntek este még kaptam ugyancsak régi barátoktól használt gumikat, amik edzésnapra jók, ugyanis a 4db új gumit a versenyre tartogattam. Péntek este 11re felpakolva , menetkészen állt a szerelvény az udvaromban.

Péntek este még jött egy hívás Labi-tól, a Kamikaze csapat egyik szerelőjétől, hogy szívesen jönne nekem segíteni Én nagy örömmel mondtam igent!!!

Szombat reggel el is indultunk. Apu odaúton még elment a Glazer fényezőműhelybe Énekes Árpi géptetőjéért, mert reggelre lett kész, és anélkül nem indulhatna. Mi közben kiértünk, kipakoltunk, és vártuk aput a gumikkal. Végül is 11órára sikerült összerakni az autót, hogy felmehessek a pályára gyakorolni. De akkor kiderült, hogy elöl nem fordul el a 225ös Advan A048-as gumim...Gyorsan vissza a box-ba, elkérni Niki 205-ös gumijait, átszerel, vissza a sorba. Ekkorra már elé sokan várakoztak az edzősorban, így csak 12 kor kerültem fel elsőre a pályára, ami a 17órai zárást tekintve elég kevés edzésidőt jelent.

A pálya nagyon gyors volt. 4. fokozat közepén ~140kmh sebességgel kellett megérkezni az első kanyarhoz, itt Feint Drift technikával megindítani az autót hogy a lehető leggyorsabb beérkező sebességgel érkezzünk az 1. kanyarba. Szerencsére már az első körben sikeresen összeraktam a pályát :) Mivel elég sokféle autót vezetek, elég gyorsan meg tudok szokni egy-egy típust, és ez nagy előny volt jelen pillanatban. Ez azért volt előny, mert az autót most vezettem életemben először, és egész nap csak 5ször volt alkalmam felmenni a pályára, annyira lassan ment a sor :(

 

Vasárnap reggel 7-8.30 ig volt edzés. Én 8raérkeztem ki , gondoltam egy kört megyek az új gumikat tesztelve még kvalifikáció előtt. De már nem engedtek fel a pályára :( így ház élesben kellett kipróbálnom hogy viselkedik az autó az új gumikkal.

 

Versenyzői eligazításon kaptam a szellemes versenyzőtársaimtól egy lila fejpántot, mert azzal szívták a véremet, hogy jól áll nekem a női autó :)

Kvalifikációra készülve a rajtnál ment a röhögés Dénes Mikiékkel, így nem maradt időm izgulni :)

Szerencsére meghozta gyümölcsét, ugyanis 3. -helyen kvalifikáltam!!!

Video: https://www.youtube.com/radir335i#p/a/u/2/A-RaWFH1LrI

Utána felkészültünk a verseny előtti Drift Taxira. Egy szimpatikus srác volt az első utasom, a második a Roxy Rádió egyik munkatársa lett volna, egy elő bejelentkezéssel egybekötve. De az első körben megtörtént a nagy baj. Az első bal kanyarban, a pálya leggyorsabb részén meginditást követően kitört a jobb hátsó kerék! Mindez 140kmh sebességnél!!! Az autó hatalmasat billent, majd de szerencsére nem borultunk fel, pedig bentről úgy éreztük meglesz... Sikerült megfogni az autót, így nem törtem össze semmit-senkit. A jobb hátsó felni elgurult vagy 300méterre, a tőcsavarok mind eltörtek, a nyomtávszélesítő pogácsa eltűnt A műszaki csapat levontatott a boxba, ahol mindenki azonnal nekiugrott az autómnak Csabi, Balázs, Dénes Miki Sanyika, Labi és az egész GTS Motorsport az én autómat szerelte, nekem csak tőcsavarokat kellett szereznem. Szekeres Feri „farzsebből” kirántott 4db-ot, nem hiába: a Sixteen PRO az Sixteen PRO :)

Sanyika és Miki elment megkeresni a pogácsát, és azt a pálya lehető legtávolabbi pontján találták meg...

Gyakorlatilag 25 perc alatt kiszedték a srácok a beletört tőcsavarokat, rendbe vágták a meneteket, bekerültek az új tőcsavarok, és átnézték az egész hátsó futóművet!!! Óriás hála a csapatnak, hisz segítségükkel nem kellett feladnom a versenyt, ugyanis 15perc múlva indultak is az első futamok!!!

Az első ellenfelem Szántó Niki lett... nem kívánom senkinek ezt az érzést. Konkrétan ő volt az aki lehetővé tette hogy indulni tudjak, erre most vagy én vagy ő kiesik egyből. A futam előtt egy baráti ölelés után mindketten feszülten ültünk be az autóba. Az csatában nagyon izgultam. Olyan adrenalin löketet kaptam hogy a kezem úgy remegett, hogy kilocsoltam az ásványvizet... Nagyon szoros volt a csata (400Le a 280 ellen) de a birok úgy döntöttek, hogy én jutok tovább. A boxban odamentem Nikiékhez, megköszöntem a komoly csatát, és készültem a következőre. Ezzel bekerültem a top 8 ba

Tibisszel kerültem össze következőre. Tibi autója ugyancsak erősebb volt mint az enyém, meg hát saját autójával tapasztaltabb is. Első csata annyira egál lett, hogy visszahívtak minket. Én ekkor már kezdtem megnyugodni, már egyáltalán nem izgultam. A visszahívás során Tibi követőként beforgott, így egyértelműen én jutottam tovább!!! Tehát bent a top4-ben! Mindenkitől azt hallottam vissza, hogy a hétvége legizgalmasabb csatáját mi adtuk a közönségnek!

Első csata: https://www.youtube.com/radir335i#p/a/u/1/CQjWIT7pAMs

Második csata: https://www.youtube.com/radir335i#p/a/u/0/it4-kmyd1_Q


 

Ezután Pucival vívtam, aki ezen a hétvégén 315-ös 18” gumikkal érkezett...ránéztem az én 205/55 R16 gumijaimra, és elszégyelltem magam :) Pucival ismét szoros csatát vívtam, de itt ő jutott tovább. Ugyanis a kölcsönautó kormányszervója indokolatlan okokból időközönként elment. Mindezt pont a pálya leggyorsabb, legbonyolultabb részén. Itt nem tudtam mást, mint kézit húzni, de ettől meg ugye belassul az autó, Puci pedig utolért... De hát ezért hívjuk technikai sportnak.

Puci vs Radir : https://www.youtube.com/watch?v=410kp7D6PLg


 

Sajnos így nem jutottam be a döntőbe, de a 3-4 helyért még meg kellett vívnom

Ezt pedig Holtság Gergővel kellett megtennem, aki a mezőny leggyengébb autóját egész a Top 4ig hozta fel, élete legjobb formájában volt! A csatát megnyertem, ugyanis Gergő a 2. kanyarban lecsúszott a pályáról, így a pontozás szerint megelőztem őt!

Így számomra a hétvége 2db 3. hellyel zárult!!!

A szokatlan kölcsönautó, és a jópár bonyodalom ellenére nagyon jól sikerült az első verseny!!!

Köszönet a családomnak, a támogatóimnak, a barátaimnak és a GTS Motorsport-nak!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://radirdrift.blog.hu/api/trackback/id/tr871941986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anikó04 2010.05.13. 11:11:17

Hát nekem sikerült azt az ominózusos eseményt rögzitenem telefonon.És gratula a 3. hejezésért én naggyon szurkoltam :)

Radirdrift 2010.05.13. 16:03:22

@Anikó04: Jupppiiieee, ez jo hir!
Mit kell megtegyek, hogy megkaphassam a felvetelt?
Emailben el tudnad kuldeni?
Radak.janos@gmail.com

elore is koszonom!!!!
süti beállítások módosítása