Laptop kedd

 2009.06.17. 15:53

Tegnap Jugo-nál jártam a Red Sun-műhelyben, egy kis diagnosztikai vizsgálaton.

Az m0-án hamar ott voltam Dondrift-el a jobb 1ben, közben átbeszélgettük ki merre járt az elmúlt 2hétben :)

Odaérkezve lekaptuk a trélerről az autót, Jugo rácsatlakozott a laptoppal, majd beépítette az AFR műszert is. Jól bemelegítettük, majd mentünk egy vékonyat, lássuk mit mutat a gép a "hiba" küzben.

Nagyrészt minden érték tökéletes volt, csak az utólag rákötött turbónyomásmérő +0.2 bar nyomást mutatott az eredetihez képest! Így a gyári 0.5 helyett 0.7 volt a csúcs.

No az ötletelés alapján ez okozhatja is akár a galibát, ugyanis a gyárihoz képest emelkedett töltőnyomáshoz képest nem tudja módosítani a computer a kívánt üzemanyagmennyiséget illetve a gyújtást, így bedurrog.

No ezért vásároltam egy turbonyomás mérő órát (mert a gyári PSI-ben mér) plusz egy turbonyomás szabályzót. Ezt felszerelve visszavesszük a nyomást a gyári 0.5-re (downgrade) és megnézzük mit eredményez.

Még egy lehetőség van, hogy a gyújtástrafókat kicseréljük egy próba erejéig Gondos Tomiéval. Aztán meg ha ez sem jön be, kétségbeesünk :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://radirdrift.blog.hu/api/trackback/id/tr661191361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DBandesz 2009.06.18. 11:14:40

Jól sejtem, hogy ez még a gyár RB25DET motor mindennemű upgrade nélkül? Vagy van benne variálás? Ha igen, mi, vagy mik?

DBandesz 2009.06.18. 11:17:07

Esetleg felvehetnéd a kapcsolatot Karotta Szannal, most vett nemrég a Hangyászba egy RB25DETT (igen, DETT) motort.

Hátha tud segíteni.

Radirdrift 2009.06.18. 22:49:26

@DBandesz: Szia beszélek majd Gabival, de szerintem ő is másokkal csináltatja a motort-fejlesztéseket igy hát nem biztos hogy sok mindenben tud segiteni. Azokat az embereket meg én is ismerem :)

Amugy meg tudtommal szériában nem létezett rb25 biturboban. Ez épitett motor, vagy rb26-ot akartál irni?

DBandesz 2009.06.22. 08:20:16

@Radirdrift: Valóban nem létezett szériában biturbo, ezért írtam zárójelben a megerősítést. Nemtom kitől vette a hangyászhoz a motort, de egy 100NX tetejű, Galant orrú 200SX-ből lett kivéve, tehát nem lehetetlen, hogy a gyári RB25DET motor is a srác keze alatt alakult át DETT-é. Ha így van, akkor egy kis infója lehet ezekről a motorokról. Egy próbát megér.
süti beállítások módosítása