Tegnap Jugo-nál jártam a Red Sun-műhelyben, egy kis diagnosztikai vizsgálaton.
Az m0-án hamar ott voltam Dondrift-el a jobb 1ben, közben átbeszélgettük ki merre járt az elmúlt 2hétben :)
Odaérkezve lekaptuk a trélerről az autót, Jugo rácsatlakozott a laptoppal, majd beépítette az AFR műszert is. Jól bemelegítettük, majd mentünk egy vékonyat, lássuk mit mutat a gép a "hiba" küzben.
Nagyrészt minden érték tökéletes volt, csak az utólag rákötött turbónyomásmérő +0.2 bar nyomást mutatott az eredetihez képest! Így a gyári 0.5 helyett 0.7 volt a csúcs.
No az ötletelés alapján ez okozhatja is akár a galibát, ugyanis a gyárihoz képest emelkedett töltőnyomáshoz képest nem tudja módosítani a computer a kívánt üzemanyagmennyiséget illetve a gyújtást, így bedurrog.
No ezért vásároltam egy turbonyomás mérő órát (mert a gyári PSI-ben mér) plusz egy turbonyomás szabályzót. Ezt felszerelve visszavesszük a nyomást a gyári 0.5-re (downgrade) és megnézzük mit eredményez.
Még egy lehetőség van, hogy a gyújtástrafókat kicseréljük egy próba erejéig Gondos Tomiéval. Aztán meg ha ez sem jön be, kétségbeesünk :)