beszámolós kedd

 2009.05.05. 14:50

Elnézést mindekitől hogy stoppoltam az infókat, de volt bajom gazdagon, pihennem kellett...

De nem lesz gond a felidézéssel, ugyanis az elmúlt napok egy életre beleégtek a memómba.

Csütörtökön hajnal 2-ig voltunk Tominál, elég sokat haladtunk, de megint csak apróbb haladások történtek, amik ugye nélkülözhetetlenek, ellenben pötsölősek, sok időt kívánnak. Beszereztük az alapanyagot a szélesítúő pogácsáknak, illetve az intercooler csövezéshez a patentíveket, szilikoncsőveket, illetve a bilincseket.

Pénteken korán keltünk, extra kávékkal a kezünkben száguldottunk fel keszire, az utolsó hajrára... mert ugyebár ekkor is dolgoztunk, edzés helyett :(

Aznap sokan hívtak hogy állunk, és telefonban elmondva tők kevés munkának tünt ami hátravan...de csak elmondva volt sok.

Címszavakban:

-cooler csövezés

-tőcsavarozás

-műanyag elemek rögzítése, beállitása

-ülés végleges beállitása

-bizt. öv beszerelése (tartofülek elhelyezése)

-áramtalantó bekötése

-ilyen-olyan konzolok legyártása

-kipufogó felszerelése

-motor beindítása

-utastér összerakása (műszerfal, kábelek, stb)

és még kis apróságok.

Péntek este 6körül indítottuk be a motort, ami kb pöccre indult (miután az összes szükséges kábel a helyére került). Elsőre megijedtünk, mert iszonyat kerregő hang zavart be, de rájöttünk hogy csak az önindító ragadt be. Ezt gyorsba orvosoltuk, és utána zavarmentesen élvezhettük az RB25DET csodálatos hangját!

Még sok aproság követte mindezt, és mire összpakoltunk, és ki tudtunk állni a műhelyból (szombat, azaz a verseny napjan) hajnal 3 -at mutatott az óra!

Ekkor lementünk a budakeszi benzinkútra, folyadékellenőrzés, telitank, gumionyomás stb...

Hazaindulva a max sebességem 40-50kmh-volt, ugyanis olyan brutális összetartásom volt az első futóművön, hogy folyamatosan csikoprogtak a gumik, és mire leértem az éjjel-nappali gumishoz, kb 2mm-t koptak a belső felükön. A gumisnál nem volt bent az emberke aki a futóműves padhoz ért, így tehetetlen voltam...kb megdőlt az egész, mert így esélyem sincs reggel 8ig bejáratni az autót...

Aztán utolsó utáni erőtartalékomat is elővettem (nem tudom honnan volt még), és hajnal fél 5kor a porban fekve elkezdtem futóművet állítani. Egy 40perc alatt sikerült annyira belőni, hogy 90km/h sebességgel is tudtam bezetni egyenesen az autót, de néha még elrángatta a kormányt. Ekkor felhívtam Vitéz barátomat, aki hihetetlen mód azonnal kipattant az ágyból, és jött velem bejáratni az autót! - itt megjegyezném, hogy már csak kb 2,5 óra volt a kvalifikációig ,és a versenyig.

Bedobtuk az utasoldali ülést, felmarkoltam egységnyi fasirtot és redbullt :) majd nekivágtunk az M0 pályának. NAgyon szép hangja van az autónak, és versenyautóhoz képest elég csöndes is. Az első ~100km-t én tettem bele, 100-as átlagsebességgel számolva pont egy óra alatt sikerült, hisz full üres volt a pálya.

Majd ezután egy vékonyabb összeomlásom volt, amikor is vezetés közben úgy éreztem, mintha a géptetőn ülnék, nem az ülésben...ekkor gyorsba átadtam Pistinek a volánt, és kb 28mp-alatt el is aludtam. Ő belerakta a másik ~100 km-t, és mivel nem maradt időnk hazamenni, hazatelefonáltam a kiccsaládomnak , hogy melyik gumikat, felniket hozzák el nekem, és majd tökölön találkozunk, mivel fél ora mulva kvalifikacio volt.

Mikor leértem, azonnal jöttek hogy átvegyék az autómat, közben Vitéz elment nevezni engem, én meg kidobáltam mindent az autóból, mert 3percem volt hogy felmehessek az edzés végére.

Az autó kb használhatatlan volt a pályán...nem fogott a kézifék nagy tempónál, puhára voltak állítva a gátlók, iszonyat összetartásom volt, és a vezetési pozicióm is botrányos volt. Ennek ellenére összefűztem elsőre a pályát :)  De egy kör alatt, 3környit kellett kormányoznom. Amikor lejöttem, Tudi és Tomi állított gyorsba futóművet, de elég ákom-bákomra sikeredett, hisz semmi nem állt rendelkezésre.

Ezután félbe is kellett hagyni, mert következett a kvalifikáció, igy még "bétább" autóval álltam rajthoz. A kvalin, iszonyat meglepetés ért, ugyanis ilyen állapotban (auto, és én) 11. helyen végeztem!!!!!

Következett a tsuiso, ahol első futamban Holtság Gergő volt az üldöző, így én mentem elöl. Kézi hiányában nagyhintával indítottam, és a futómű hibák miatt csak biztonságit mertem menni, de a videófelvétel alapján így is sikerült eltávolodnom, ami az autó gyorsaságát szemlélteti.

A második körben én voltam az üldöző. Szorosan Gergő mögött gyorsítva, az első kanyarnál szorosan betettem mellé az autót, amikor megtörtént a baj... az autó elkezdett kiegyenesedni, ami azt eredményezte, hogy elindultam orral Gergő B oszlopa felé... Gyorsan mentettem, és a külső ívre kormányoztam az autót, hogy elkerüljem a becsapódást-ami szerencsére sikerült. Mivel még nem sejtettem hogy baj van, betudtam a fáradtságnak, azaz hogy én hibáztam (pedig ekkor már törött volt a lengőkar), és újra a nyomába eredtem.

Összekanalaztam az autót, és újra ívre raktam, de mivel a jobb első kerék folyamatosan blokkolt a technikai hiba miatt, újra majdnem leestem a pályáról. Mégegy vizipók kormányösszeszedéssel visszatettem a pályára az autót (nehogy a hangosítást verjem tele), és a biztonságos helyre kormányoztam az autót, a pálya üres szakaszára.

Itt kiszálva megláttam mi történt... két hónapot várt TEIN első kitámasztó lengőkar tőben eltört, így a kerék elmozdult hátra, és a doblemez blokkolóra fékezte...

Technikai mentők szépen lesegitettek a pályáról, én majdnem lemartam a bört az arcomról...első verseny: SZIA

Egy hónap megfeszített munka, az utolsó pillanatban 2nap ébrenlét, iszonyat eneregia, iszonyat befektetett összeg, nulla pont... de lássuk be, technikai sportról beszélünk.

Ezután egy jághideg Heineken orvosolta depressziómat, majd fáradt, kábult állapotban szurkoltam a versenybenmaradt társaimnak.

Énekes Árpi kölcsönadta a trélerét, mert az enyémre Csabinál volt, és pedig P rendszámmal érkeztem. Hazavittük az autót, és összeomlottam.

Vasárnap reggel véres szemekkel ébredtem, hangom mint Don Corleone :)

Kicsit észheztérve Csabberrel összeraktuk a Skyline-t a gyári cuccaival (ahol ugye minimal a kormányszög) és felvittük Tomihoz, hogy orvosolja a problémát. Ugy néz ki teljesen át lesz alakitva az első futómű, az összes csavarig, és természetesen minden anyag túl lesz méretezve, hogy ilyen többet ne fordulhasson elő.

 

És egy kis pozitívum: az autó motorja nagyon rendben van. Igaz még csak gyári 250Le-tud, de azt biztosan. Ha meglesz az átalakitás, biztos vagyok benne, hogy ezzel a teljesítménnyel is ütőképes lesz! És ha nem? Hmmmm, akkor felrakjuk a garázsban figyelő VEMS-et, és a dupla golyóscsapágyas turbót :)

 

Üdv, és köszönöm mindenkinek a bíztatást, ösztönzést, szurkolást!!!

Majd még irogatok ha van rá igény :)

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://radirdrift.blog.hu/api/trackback/id/tr211104275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hexer 2009.05.05. 22:49:35

Hello,
Gratulalok az autohoz, ennyi ido alat dicserendo hogy rajthoz tudtal allni vele.
Ellemben enm a Tein hibaja volt hogy eltort, hanem az hogy beljebb hegesztettetek a felfogasat, igy megharomszorozott az ero amit el kellet viseljen, nem is csoda hogy megadta magat. Ugyan ugy mint a Kerenyi kitamasztoja, az tava 3-4-szer, most a hetvegen is magadta magat...
Ha megerosited a kitamasztot akkor a lengokat fog meghalni, nem sokat bir az a lemezbol hajlitott, foleg hogy kozelsem arra terveztek.
Legalabb dobozoljatok be...talan segit.
Sok sikert a munkahoz, elsore meggyozo az auto.

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2009.05.06. 08:46:07

Megadícséret a kitartásodért!
Az autó is jó lesz, nem kérdés. Hexerre pedig érdemes hallgatni, gondoljátok át még egyszer a konstrukciót.

Üdv,
Z

comp 2009.05.06. 09:11:44

Nem semmi kitartás, én szurkolok!
És remélem lesznek további hírek itt is.:)

Darti · http://www.darti.hu 2009.05.07. 22:37:47

Köszönöm a beszámolót, így már minden világos.
Szombat reggel, mikor találkoztunk láttam hogy éppen a legrosszabbkor vagyok ott, így mentem is inkább tovább:)
Az hogy ennyire kemény munka állt mögöttetek, azt nem tudtam, viszont átérzem ám nagyon. 5 év rally után, én is gazdagon rendelkezek ilyen estékkel:)

Legközelebb újra, újult erővel. És kitartás!

Z0tya 2009.05.08. 11:07:33

nemtom, hogy vicc e a vems meg a golyósok, de ha mégse, kérlek ne a gyári kötegre toljátok rá a spórolás jegyében! ;)

atttis 2009.05.11. 23:48:19

hát, kitartás neked is, majdnem megvolt.

egyebet nem tudok mondani.
süti beállítások módosítása